Sağlık Kurumlarında Dijital İletişim

Gazetelerin artık tamamen işlevini yitirdiği, televizyonun bile yavaş kaldığı ve teknolojinin an be an değiştiği günümüzde, Google'da yapılan hastalık aramaları yükselen bir seyir izlemekte. İnternet okur yazarlığının düşük olduğu ülkemizde, hastalık aramalarının hızlı artışı bazı sakıncalar doğurduğu gibi sağlık kurumlarına ve doktorlara büyük bir sorumluluk yüklemektedir. Sağlık kurumlarında dijital iletişim, artık zorunluluktur.

Web sitesi

Sağlık kurumlarının internetteki ana yüzüdür. Web siteleri, hastalarınızın, kurumunuz hakkındaki görüşlerini doğrudan etkiler. Akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü ve masaüstü bilgisayarlar gibi internetin kullanıldığı tüm cihazlara uygun, sizi istediğiniz gibi yansıtan web siteleri tasarlarken aynı zamanda, siteyi kullanacak kişileri de göz önünde bulundurmak gerekecektir. Renk seçimi, yazı karakterleri ve büyüklükleri gibi dikkat edilmeyen detaylar, doktorunuza ulaşın, soru sorun gibi butonlar ve bunların yönlendirdiği sayfaların kolay anlaşılır ve mümkün olduğunca az işlemle kullanıcıyı sonuca götürmesi ve bu formlardan alınan feedback'lerin en kısa sürede cevaplanması günümüzün rutini haline gelmiştir. Bir hastanın başvurusuna dönüş hızı o sağlık kurumunun kalitesini belirler.

Seo (Arama Motoru Optimizasyonu) 

Web sitelerinin sayısı, tüm dünyada artık milyarlarla ifade edilmektedir. Bu da trilyonlarca cümle demektir. Arama motorları her saniye bu cümleleri belirli kurallara göre analiz ederek sıralamaları belirlerler. Sizinle aynı işi yapan firmaların, sizden çok önce web sitesi yaptırarak arama motorlarında ön sıraları kaptıklarını ve insanların Google'da sadece iki üç kelimelik arama sorgusu girerek ilk üç sırada çıkan sonuçları ciddiye aldıklarını düşünürsek SEO'nun aslında ne denli önemli olduğunu fark edebiliriz. Eğer bir sağlık kurumu olarak, hastalıklarla ilgili doğru bilgileri içeren ve insanlara faydalı olacak bir web siteniz varsa, Google ve diğer arama motorlarında yapılan aramalarda sizin içeriğinizin daha önce çıkması, yalnızca arama motorlarından önce sizin sorumluluğunuzdadır. Eğer kurum olarak, ehil kişilerle çalışırsanız, önemli içeriğe sahip olan web siteniz zaten olması gereken yerlerde olacaktır.

Sosyal Medya Yönetimi 

Sağlık kurumlarında dijital iletişimin en önemli konularından biridir. Bu konu başka bir yazıda detaylı olarak anlatılacaktır. Şu an yapım aşamasında :)

Dijital Reklamcılık 


Ana yüzünüz olan web sitenizi ve/veya itibarınızın göstergesi olan sosyal medya hesaplarınızı baz alarak, kurumunuzu, daha önce sizinle hiç tanışmamış ama tanısa kurumunuzu ziyaret etme ihtimali yüksek olan kişilerle buluşturma işidir. Google'dan sertifikalı uzmanlar, özel tekniklerle yazılı ve görüntülü reklamlarınızı, sadece size özel, potansiyel hasta kitlenize, Facebook ve Google aracılığı ile ulaştırır. Sonrasında da web sitenizi ziyaret eden kitleye yeniden pazarlama teknikleri uygulayarak kalıcı ve sadık hastalar kazanmanıza yardımcı olurlar. Sadece hedef kitlenize ulaştığınız için asla gerekenden fazlasını ödemezsiniz.

Önemli Not: Bu yazı Sağlık kurumlarında dijital iletişim konusunun birinci ve özet yazısıdır. Konunun detayları gelecek yazılarda açıklanacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder