Doktor ve Sosyal Medya

Hayatımızın tam yansıması olarak ortaya çıkan sosyal medya, aslında bizi sadece biz olarak kabul eder. Bilgisayar dünyasındaki tüm datalar gibi bizlerde kodlardan ibaret nesneleriz. Örneğin Facebook’ta oluşturduğunuz kişisel hesabınız, sizin ve sayfayı görüntüleyenler için “Sağlık Kurumlarında Dijital İletişim Uzmanı Serdar Bağtır” şeklinde olabilir ve bu bir anlam ifade edebilir ama siz Facebook için sadece size tanımladığı id kadarsınız. Arka plandaki kodlarda, adı sadece “Mehmet” olarak görünen bir hesapla, Yrd.Doc.Dr.Mehmet arasında hiçbir statü farkı yoktur. (bu söylediklerim siteye kayıt aşaması için geçerlidir, hesaplar arasında kullanımınıza göre, author rank farkı olur, ancak isim, bu değeri etkilemez).

Statüler sadece kullanıcılar için değerlidir. Bu yüzden “Doktor ve Sosyal Medya” ayrıca anlatılması gereken bir konu haline gelmiştir.

Sosyal medya mecraları, internet ortamında bulunan web 2.0 ile uyumlu olarak yapılmış, üye olunabilen tüm web sitelerini kapsar. Hemen hepsinde ortak mantık olarak, “hesap” ve “sayfa” ayrımı ortaya çıkmıştır.

İşte siz ve ünvanınız burada ayrılırsınız.

Hesap bölümü, ünvansız olan size aittir.
Kendi adınız, ulaşmak istediğiniz arkadaşlarınız, akrabalarınız, sizin için önemli olan herkesi burada arkadaş olarak ekleyebilir, onlarla dilediğiniz paylaşımları yapabilirsiniz.

Sayfa bölümü, ünvanınız için tasarlanmıştır.
Bu bölümde, ünvanınız üzerinden iletişimde bulunduğunuz kişilerle etkileşim halinde olursunuz. Sayfalar kısmını etkin kullanmaya başlamadan önce ve kullanım sürecinde bir uzmandan yardım almanız, yeni hastalara ulaşma konusunda hız kazanmanızı sağlar.

İnternet kullanımı ülkemizde yaygınlaştıkça, sağlık ve hastalık aramaları da hızla artmaktadır. Google, web sitelerine yüklenen içerikleri arama sonuçlarında gösterirken dikkatli davransa da gösterdiği sonuçların içeriklerinin doğruluğunu taahhüt etmez. Üstelik, 13 yaşında bir çocuk dahi bir blog oluşturarak, istediği konuda istediği içeriği girebilmektedir. Bu erişim kolaylığına, uzmanların ve özellikle doktorların ilgisizliği de eklendiğinde internet, sağlık alanında doğru olmayan çokça bilgiyle dolmuştur. İnternet kullanıcıları, sağlık sorunlarıyla ilgili en küçük belirtiyi doktorlara sormak yerine Google’a sormakta, yetkisiz kişilerin oluşturduğu web sitelerinden yalan yanlış cevaplar almaktadırlar. Elbette ki internet okur – yazarı olmak sorumluluğu internet kullanıcısına aittir ama teknolojinin hayatımızın içine bu denli girdiği bu çağda, internete doğru bilgileri vermek de uzmanların sorumluluğundadır.

Doktor ve sosyal medya, bu sorumluluğun gölgesinde yürümektedir.
Google arama sonuçlarında bir uzman olarak bilgi aktarımızın nasıl yer alacağı konusunda danışmanlık almalısınız.
Ünvanınızın internette konumlanması, birden çok adımın ustaca tasarlanması ve uygulanmasını gerektiren bir süreçtir.
Tek başına sosyal medya kullanımı ile ünvanınızı internette inşa edemezsiniz.

Diğer bileşenler için yazılarımı takip edin…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder