Facebook Reklam Hesabı Nasıl Oluşturulur?

Facebook Reklam Hesabı Nedir?

Facebook sayfalarında, oranı ve sebebi tam olarak açıklanmayan "gönderileri gösterme algoritması" bulunmaktadır. Facebook sayfanızda yaptığınız gönderileri, Facebook sayfanızı (kişisel hesabınızı değil) beğenen kişilerin tamamına gösteremiyor olmanızın sebebi budur. Yani aslında bu tam bir "gönderileri göstermeme algoritması".

İlk başladığı dönemlerde, gönderilerinizi en çok ilgilenebilecek kişilere, tercihlerine göre göstereceğiz diyen Facebook, şimdilerde ya bu algoritmayı tamamen ve kendisinin bile içinden çıkamadığı bir şekilde karıştırdı ya da çok yakında açıkça itiraf edecek.
Bu ikinci seçenek daha mantıklı görünüyor çünkü şu an işleyiş de bu şekilde.

Kısacası amaç şu; Facebook hayran sayfanızda 500.000 kişi bile sizi beğense, gönderilerinizi onlara göstermek için reklam vermek "ZORUNDASINIZ".



Bu reklamları verebilmeniz için de bir Facebook reklam hesabı oluşturmalısınız.
Kredi kartı bilgilerinizi girdiğiniz, gerektiğinde harcama sınırı koyabileceğiniz, yaptığınız harcamaların faturasını online olarak alabileceğiniz bir reklam hesabıdır.

Reklam Hesabı Oluşturma

Küçük bir hatırlatma: Reklam hesabı oluşturmak için önce bir Facebook sayfanızın olması gereklidir. Eğer yoksa buradan oluşturabilirsiniz.

Öncelikle kişisel hesabımıza kullanıcı adımız ve şifremiz ile giriş yapıyoruz. 
Ekranın en sağında bulunan "aşağı doğru ok"a tıklıyoruz.
Karşımıza şu menü çıkacaktır;

Bu menüden "Reklam Oluştur" u seçebilirsiniz, eğer Facebook'un internet reklamcılığı ile ilgili verdiği bilgileri okumak isterseniz "Facebook'ta Reklam Verme" seçeneğine de tıklayabilirsiniz.

Reklam Oluştur dediğinizde sizi url'si business.facebook olan bir alana götürecek ve sayfanın adı da Reklam Yöneticisi olacak. Henüz reklam hesabı oluşturmadım ve reklam nasıl yapılır bilmiyorum ama Facebook beni doğrudan Reklam oluşturma bölümüne gönderiyor. Üstelik Reklam amacı seçmeden (yani reklam modelini belirlemeden) hesap oluşturmama da izin vermiyor.

O zaman alttaki KAPAT butonuna tıklayarak bu alandan çıkalım.


Daha sonra yukarıdaki üç çizgili Reklam Yöneticisi yazan yere tıklayacağız ve şu menü ile karşılaşacağız;


Faturalar ve Ödeme Yöntemleri seçeneğine tıklıyoruz.


Ödeme yöntemi ekle dediğinizde artık kredi kartı bilgilerinizi girebileceğiniz alana ulaşmış oluyorsunuz. Bilgilerinizi doldurup kaydettikten sonra, işlemin en başına dönüp Reklam oluştur diyerek reklamınızı oluşturabilir ve Facebook ve Instagram'da aynı anda yayınlayabilirsiniz.

Facebook reklam oluşturma modelleri hakkında bilgi almak için şu yazımı okuyabilirsiniz.

Facebook yakın zamanda reklam hizmetine ulaşma bölümü olarak business.facebook adresini kullanmaya başladı. Kredi kartı bilgilerini girmek önceki dönemde bu kadar zor ve karışık değildi. Ancak kısa aralıklarla güncellemeler gelmeye ve yöntemler değişmeye devam ediyor. Bu yüzden değişiklikler oldukça yazıyı da güncellemeye gayret edeceğim.

Sizler de internet reklamcılığı hakkında merak ettiklerinizi yorum olarak yazarsanız, yeni yazılarda açıklamaya çalışırım.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder