Bloggerlar için Facebook Reklamları Nasıl Olmalıdır?

Bloggerlar için Facebook Reklamları


Facebook internet reklamları, Google'ın AdWords servisinden çok sonra başlamasına rağmen kısa sürede kendisini geliştirerek, vazgeçilmez reklam modelleri arasında yerini aldı.

Özellikle Instagram'ı satın alarak bu mecrayı da reklam verenlere açan Facebook, düşük bütçelerle nitelikli kullanıcıya ulaşmanın en kolay yolu olduğunu yakın zamanda geliştirdiği yeni modellerle de kanıtlamış oldu.

Bu reklam modellerinin her biri farklı amaçlar için kullanılıyor ve farklı birimlerle ücretlendiriliyor.

bloggerlar için facebook reklamları nasıl olmalıdır?

Şunu hatırlatmadan geçmeyelim; Facebook reklamı verebilmeniz için, öncelikle bir Facebook sayfasına sahip olmalısınız ve bir reklam hesabı oluşturmalısınız.

Eğer Facebook sayfanız yoksa buraya tıklayarak bir tane oluşturabilirsiniz.
Reklam hesabınız yoksa lütfen bu yazımı okuyunuz.



Facebook sayfası olan bloggerlar en çok bu reklam modellerinden hangisini seçmeleri gerektiği konusunda zorlanmaktadırlar. 

(NOT: Yukarıdaki seçenekler, yerel işletme olarak kategorilendirilmiş bir sayfanın reklam modelleridir. İşletmenizin yakınındaki kişilere erişme gibi bazı seçenekler blog Facebook sayfalarında görünmeyecektir.)

Reklam Amacınızı Belirleyin

Bu modellerden size en uygun olanı seçebilmeniz için belirlemeniz gereken ilk şey, amacınız.

Eğer oluşturduğunuz Facebook sayfasının beğeni sayısı sizin için önemliyse ve bu reklamla beğeni sayısını artırmak istiyorsanız, "Sayfanızın tanıtımını yapma" seçeneği kesinlikle size göre. Belirlediğiniz çevreye, toplam bütçe/ yayınlanacağı gün sayısına ve reklamın tıklanma oranına bağlı olarak değişecek birim fiyatlarla ücretlendirilirsiniz. Sayfa beğenme reklamları için 0,45 ile 0,75 TL arası ücret ödemek (şu an için) normaldir. Eğer daha fazla ödüyorsanız mutlaka reklamınızı optimize edebilecek bir uzmana danışın.

Ancak çoğu bloggerın amacı yazdığı yazının daha fazla okunmasını sağlamaktır. Bin bir emekle hazırlanmış içeriklerin daha fazla kişiye ulaşması, sayfa görüntüleme istatistiklerinin yükselmesi elbette blog yazmanın en keyifli yanlarından biri.

Bu amaçla baktığınızda "Gönderilerinizi öne çıkarma" seçeneği çok mantıklı görünüyor. Blogta yazınızı yazdınız ve yayınladınız, sayfanın üzerinde bulunan url'yi kopyalayarak Facebook sayfanızda yeni gönderi oluşturma bölümüne yapıştırdınız. Facebook bir süre düşündükten sonra blog yazınızın başlığını ve ana resmini alarak gönderinizi oluşturdu, siz de üzerine bir iki metin yazdıktan sonra yayınladınız. Şimdi linkiniz Facebook sayfanızda ve siz bu linkin daha fazla kişiye yayılmasını istiyorsunuz. Ne tesadüf ki o gönderinin hemen altında sağ köşesinde bulunan butonu da zaten bu işi kolaylaştırmak için orada duruyor. Basıyorsunuz ve sayfamı beğenen kişiler ya da beğenenler ve arkadaşları ya da istediğiniz şehirden seçeceğiniz bir hedef kitleye ulaşmak üzere reklamınızı yayınlıyorsunuz. Son derece zahmetsiz. Bu durumda tıklama başına 0,60TL ve genellikle daha yukarıya doğru giden fiyatlarla az sayıda tıklama alıyorsunuz.

Bu seçeneği seçebilmeniz için öncelikle Facebook sayfanızın beğeni sayısının yüksek olması ve beğenen kişilerin de gerçek hesap olması gerekmektedir. 

Yani Facebook sayfası yönetiminiz çok güçlü değilse bu seçenek çok fazla işinize yaramayacaktır.

İnternet Sitesi Tıklamaları

Bir diğer seçenek ise "İnsanları Facebook'taki veya Facebook Dışındaki Bir Yönlendirme Hedefine Çekin" seçeneğidir. Eski ve bana göre en doğru adıyla "internet sitesi tıklamaları"

Bu reklam modelinde hedef kitlenizi belirler, yazınızın web sitenizdeki (yani blogunuzdaki) linkini eklersiniz. 1200*628 boyutunda bir görsel isteyecektir ama yazılarınızda kullandığınız fotoğraflar da büyük olasılıkla işe yarar ve reklamınız aynı anda Instagram ve Facebook'ta yayınlanır. Reklamı görenler, görsele dokundukları anda bulundukları uygulamadan çıkar ve blogunuzdaki yazıya yönlendirilirler. Kısa zamanda çok sayıda tıklama almanız mümkündür. Ve tıklama başına ödeyeceğiniz ücret gene reklamın başarısına bağlı olsa da ortalama 0,30 ile 0,40 TL arası olacaktır.

Bloggerlar için En Uygun Facebook Reklam Modeli

Facebook'a genelde telefondan mı giriyorsunuz?
Herkes gibi...
Artık mobil internet kullanımı, birinciliği almış durumda. 

Facebook ve/veya Instagram'da gördüğümüz reklamlara bakma süremiz 2 ya da 3 saniye kadar ve büyüklüğü de akıllı telefonumuzun ekranının bir kısmı kadar. 

Bloggerlar genelde, bir markanın bir ürününü deneyerek, deneyimlerini paylaştıkları için yazı başlıkları da doğal olarak o markayı içerir. Gönderiyi öne çıkarma reklamı yaptığınızda aslında, size tanınan 2-3 saniye içinde blogunuzun değil, deneyiminizi yazdığınız markanın reklamını yapmış olursunuz. Bir çok insan da markanın o ürününün satışı ile ilgili bir reklam olduğunu düşünecek ve detayları inceleme gereği duymayacaktır.

Oysa ki, ürün deneyimlerinizi yazdığınız blogların da birer marka değeri vardır.

Bu yüzden bloggerlar, daha fazla tıklama alabilmek için bir başka markanın reklamını yapmak yerine kendi bloglarının marka bilinirliğini artırma yoluna gitmelidirler.

Marka bilinirliği seçeneği, sunduğu imkanlarla en ekonomik olarak en fazla kişiye ulaşan reklam modelidir. Sadece 1 kuruşa insanlara ulaşabilirsiniz. Hazırladığınız görsel de ilgi çekici olursa, insanlar web sitenizi mutlaka ziyaret edecektir.

Marka bilinirliği reklamları, Instagram ve Facebook'ta aynı anda gösterilirler. Bu da daha fazla kişiye ulaşma ihtimalinizi artıracaktır.

Burada dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri de hedef kitle belirlemektir. Bu konuyu daha sonra anlatacağım.


Marka bilinirliği reklamlarında görsel kullanmanız için hazırlanmış seçenekler ise bunlardır. Bu seçeneklerin de her birinin nasıl kullanılacağını daha sonra detaylandırarak anlatacağım.

Eğer bir blogger olarak, bir firma ile anlaşma yaptıysanız ya da Boomerang gibi hazır içerik gönderen ve içindeki linklerin tıklanmasını isteyen sistemlerle çalışıyorsanız, size tavsiyem "İLGİ" bölümünün ilk seçeneği olan "İnsanları Facebook'taki veya Facebook dışındaki bir yönlendirme hedefine çekin" seçeneği olacaktır.

Burada da temel mantık tamamen aynıdır ve gene en çok dikkat edilmesi gereken iki şey; Hedef kitle ve Görsel Seçimidir.

Bir sonraki yazıda bu konuları anlatmak üzere şimdilik hoşçakalın.

(Not: Sosyal medya kulanımı, web sitesi ve internet reklamcılığı ile ilgili sorularınızı yorum olarak yazarsanız detaylı olarak cevaplarım.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder